Eerste camperweek - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Hilbert Kroes - WaarBenJij.nu Eerste camperweek - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Hilbert Kroes - WaarBenJij.nu

Eerste camperweek

Door: Hilbert

Blijf op de hoogte en volg Hilbert

17 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Onze camperreis start vanuit Queenstown en loopt langs de Westkust van Haast naar Westport.
Onderweg zien en beleven we van alles. Eerst even wennen aan zo’n lompe bak van een camper met z’n ruim 7 meter lengte.
Daarom na fourageren overnacht aan Lake Wanaka om daarna via de Haastpas naar de echte kust te gaan. Direct valt het ontzettend ruige en gevarieerde landschap op. Elk half uur is weer anders. Wat steeds hetzelfde is: de km‘s schieten niet op.....
Zeker niet als je bij elk mooi plekje stopt. En, ik kan er niet omheen; die vervelende Sandfly’s. Overal zijn ze...
Nog wat opvallende feiten; 'de zon gaat verkeerd om'.
Om met mijn werk te spreken, zonnepanelen moeten op de noordzijde.
En dan die zuivere lucht hier. Als de hoeveelheid korstmossen daarvoor een graad meter zijn, moet het hier een van de beste plekken op aarde zijn om frisse lucht op te snuiven.

• 19 Februari 2018 - 07:27

Tonny En Herma:

Pas maar op dat je dat camperen niet leuk gaat vinden, anders heb je volgend jaar ook een camper op de stoep staan

• 20 Februari 2018 - 11:29

Taco:

Ha kampeerders! Relaxed rijden daar door de woeste landschappen? Rij je links of rechts.... (moest ik zelf ooit aan wennen, zeker 's ochtends als er nog geen ander verkeer op de weg was). GROET